Delegeren

IK WIL de deur van het schuurtje sluiten, maar zie dat er een voet tussen zit. Voet van, naar al gauw blijkt, een bekende, P.B. Hij is enigszins radeloos op zoek naar ruimte voor vijftig studenten; of ik misschien wat zou weten….?! Hoe vind je nou zo gauw ruimte? Ik dacht nog even aan de keuken van de huisarts, misschien groot genoeg? Maar dat wordt door P.B. afgewezen.
Even later zit ik alleen op een tandem, met daaromheen gebouwd, naar ik meen, het zomerhuis waar ik ooit vertoefde. Dat is moeilijk sturen, vooral de bochten zijn moeilijk te nemen, ook al omdat ik natuurlijk geen goed zicht heb…………

Door de vraag naar ruimtevoorziening bij mij neer te leggen hevelde P.B. zijn radeloosheid over naar mij, want ik wéét van mezelf dat ik, uit pure faalangst, niet goed ben in het organiseren van dingen. Keukens van dokters zijn meestal groot, maar die suggestie bleek geen goed idee, zoals altijd als ik iets voorstel; aan organiseren kom ik dus -buiten die verlammende faalangst- sowieso nooit toe! Ik ga dan ook liever een eindje -onbezorgd- fietsen. Weliswaar bezit ik geen tandem, maar vind het een grappig fietsding. Het zomerhuis(je) heb ik kort geleden nog weer eens bekeken, op enige afstand, want ’t is nu in bezit van vreemden en helemaal gemoderniseerd. Maar of er vijftig studenten in kunnen betwijfel ik. Overigens de plek waar het staat heb ik lief, want het is er stil!, en zal derhalve niet verklappen* waar die zich bevindt….. Ergens in Drenthe, dàt wel natuurlijk. En het schuurtje van de voet tussen de deur? Is van jaren geleden, maar bestaat nog steeds, in Winneweer, niet Drenthe maar Groningen, ergens aan het Damsterdiep.

* Als u het dan tòch met alle geweld wilt weten, kijk dan hier.

 

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.