Correctie

De Wetenschappelijk Raad voor het Regeringsbeleid heeft vandaag een omstreden rapport over de Islam gepresenteerd. Ik ken dat rapport naar z’n totale inhoud uiteraard niet (ik heb nooit begrepen dat er mensen zijn die rapporten lezen), maar naar ik heb vernomen zijn Haagse politici als Verhagen en Hirsi Ali, die daarin worden beschuldigd van stemmingmakerij, tamelijk ontsteld….. Ik zit me even af te vragen of Geert Wilders in dit verband niet is genoemd; ik mag dat toch zeker wel aannemen.

Stemmingmakerij, al of niet bewust, vanuit de politiek, zéker wanneer het gaat over de Islam, is al sinds jaar en dag aan de orde. Maar wàt goed dat de WRR hier poogt te corrigeren! Hirsi Ali kan op veel punten gelijk hebben betreffende haar uitingen over een vrouwonderdrukkende cultuur binnen de Islam, maar zéker politici moeten zich te allen tijde naar bepaalde bevolkingsgroepen gereserveerd opstellen, omdat hun uitspraken in de praktijk nu eenmaal veel impact kunnen hebben en maar al te gemakkelijk negatief uitgelegd kunnen worden, ja zelfs beledigend kunnen overkomen, waardoor de gevolgen van die uitspraken wel eens heel anders zouden kunnen uitpakken dan de opzet ervan was…..!
 

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.